Retur, byte & reklamation

Retur

Du har öppet köp i 14 dagar efter att du hämtat ut ditt paket. Efter det kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte. För att returnera en vara ska produkten vara oanvänd och i samma skick som du fick den.

Maila till retur@restlessmama.se och beskriv kort anledningen till returen och bifoga kvitto eller ordernummer. Därefter skickas en retursedel och returfraktsedel till din mailadress.

Din retur kommer att tas emot och inspekteras och därefter meddelas du om din retur godkändes eller avslogs. Vid godkänd retur sker återbetalning inom några dagar till det betalningskonto eller kort du angav vid köpet.

Du betalar returfrakten (59:-) själv (gäller ej vid produktionsfel).

Fraktavgiften (59:-) som tillkommer på ordrar under 1000:- är inte återbetalningsbar. Vid återbetalning/retur är fraktavgiften avdragen på den summa som återbetalas.

Om det skulle vara problem med återbetalningen, kontakta kundservice@restlessmama.se

Byte

Vi tillhandahåller tyvärr inte med hjälp av byte vid exempelvis fel storlek. Du byter varan genom att själv lägga en ny order. Den vara du inte vill behålla skickar du tillbaka till oss genom att göra en retur. (Vänligen se ovan).

Reklamation

Om något är fel på din vara, vänligen skicka ett mail till kundservice@restlessmama.se fortast möjligt. Beskriv felet med varan. Om möjligt, skicka gärna med en bild. Ange ordernummer samt kontaktuppgifter. Reklamationen bedöms efter ARNs riktlinjer och bedömning samt från fall till fall. Vi följer konsumentköplagen.

Observera! Om du upptäcker en skada på emballaget i samband med uthämtning ska detta anmälas direkt på utlämningsstället.